Prikaz knjige prof. dr Svetlane Tomić u „Politici“

U susret Danu slovenske pismenosti i kulture, koji se tradicionalno obeležava 24. maja kao sećanje na dan kada su 863. godine svetitelji Ćirilo i Metodije krenuli na misionarski put među Slovene u Moravsku, veliko zadovoljstvo nam je da se pohvalimo i uspehom naše drage profesorke, prof. dr Svetlane Tomić.

Naime, 14. maja 2022. godine, u „Kulturnom dodatku“ lista „Politika“ izašao je tekst pod nazivom „Funkcionalna pismenost“, u kome je dat prikaz priručnika koji je objavila profesorka Svetlana Tomić, a koji izaziva veliko interesovanje u javnosti.

Kako navodi autor teksta, Nataša Trnavac Ćaldović, Knjiga koja nedostaje: Priručnik za funkcionalnu pismenost donosi konkretna uputstva svima koji žele da unaprede sposobnost pismenog izražavanja, kao i konkretne odgovore na sledeća pitanja: Koje vrste pismenosti postoje i zašto su važne? Šta je funkcionalna pismenost i kako se ona praktično ispoljava u eri novih tehnologija? Zašto se pisanje ne može unaprediti jedino čitanjem, kako smo naučeni da verujemo? Zašto je čitanje teško i šta učiniti da ga olakšamo? Kako se piše sastav i kako se prevazilazi strah od pisanja?

Na ova, kao i na brojna druga pitanja, prof. dr Svetlana Tomić  pruža metodične odgovore kroz brojne vežbe pisanja različitih vrsta tekstova koje bi trebalo da zamene dosadašnju „nesigurnu, nekontrolisanu i neizvesnu praksu intuitivnog i posrednog učenja funkcionalne pismenosti“,  u čemu Nataša Trnavac Ćaldović  vidi najveću vrednost ovog priručnika. Na ovaj način, ova knjiga utire put modernoj nastavi srpskog jezika, koju svi priželjkuju i za koju mnogi traže dodatne časove, ali samo malobrojni znaju kako bi zapravo trebalo da izgleda. A u tome, kako smatra autor teksta u „Politici“, prof. dr Svetlana Tomić prednjači.

Mi joj ovim putem čestitamo!

Alfa BK Univerzitet